lørdag 14. januar 2012

Kuala Lumpur

Nå sitter vi i Lobbyen på Reggae Mansion - et hostell hvor vi har bodd de to siste nettene - og venter på taxi som skal ta oss mot flyplassen og Sydney om ca atten timer. Vi GLEDER OSS!
I Kuala Lumpur har vi vært skikkelige turister og vi har virkelig fått tiden til å gå.

På torsdag var vi oppe i Petronas Twin Towers, noe som var ganske kult. Når vi kom dagen før, spurte vi resepsjonisten på hostellet vårt om når PTT åpnet og stengte for turister, han svarte 7-9. Begge tenkte automatisk at det bare var åpent 7 til 9 på morningen, altså to timer. Derfor la vi oss tidlig og gjorde oss klar for å stille opp på Petronas Twin Towers klokken 7. Vi kom frem - til slutt. Det eneste som skar seg litt var at vi tok toget feil veg, men dette oppdaget vi heldigvis før det gikk for langt. Når vi endelig var komt på rett tog og hadde  komt oss frem til Petronas Twin Towers var klokken bare åtte. Hele tiden stresset vi med at vi ikke kom til å rekke det, men når vi kom ned til bilett -"lokalet", var ikke bilett salget startet enda. Jaja, vi stilte oss i kø -en lang kø- og ventet. Etter en liten stund la vi merke til tv-skjermene som viste "tour-tidene" fra 9am til 7pm.
Uansett, det viktigste var at vi kom oss opp i tårnene. Som sagt så var det ganske stilig.

Vi brukte resten av dagen på å vindus-shoppe i alle merkebutikkene i kjøpesenteret under PTT, og så gikk vi rundtom i Kuala Lumpur på kvelden.

I dag meldte vi oss på en City-tour, hvor vi ble kjørt omkring i Kuala Lumpur for å se på forskjellige bygninger, monumenter og Batu Caves (som er 400 millioner år gammel)

Før vi gikk opp trappene sa guiden til oss at vi kunne ta bilde av apekattene, men ikke smile til dem. Det betød på apespråket at vi ville sloss mot dem, og da kunne vi risikere at de tok kameraene våre eller rett og slett bare angrep oss.
Susanne ble jaget av en fordi han ville ha tærne hennes...
Kuala Lumpur er en utrolig fin by som har mye og tilby, og som absolut burde besøkes.

Etter en lang flytur har vi landet i Sydney og vi liker oss godt så langt!